Είναι οι αεροπορικές πιο αποτελεσματικές με το πέρασμα του χρόνου. Είναι?

2019-05-11

Σίγουρα τα τελευταία χρόνια οι καθυστερήσεις στις πτήσεις έχουν μειωθεί καθώς όπως φανταζόμαστε όλοι μας, η εξέλιξη της τεχνολογίας και η εμπειρία με το πέρασμα των ετών έχουν συντελέσει ώστε οι αεροπορικές πτήσεις να είναι αποτελεσματικότερες. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; 

Με αφορμή μια μεγάλη καθυστέρηση που είχε μια πρόσφατη πτήση που είχα για Λισαβόνα μέσω Ζυρίχης, η οποία είχε ως συνέπεια να χάσω την πτήση ανταπόκρισης, έψαξα αρκετά κάποια πράγματα σχετικά με τις καθυστερήσεις των πτήσεων. Έτσι έμαθα για το "padding", μια έννοια παντελώς άγνωστη για εμένα μέχρι σήμερα. Το padding, λοιπόν, είναι μια ποσότητα χρόνου που προστίθεται στο πρόγραμμα, πέρα από την αναμενόμενη διάρκεια, το οποίο βοηθά τις αεροπορικές εταιρίες να είναι ανθεκτικότερες σε ενδεχόμενες καθυστερήσεις και αυξάνει τις πιθανότητες να τηρηθεί το δημοσιοποιημένο πρόγραμμα. Έτσι λοιπόν τα τελευταία χρόνια η διάρκεια των πτήσεων έχει αυξηθεί σε αρκετές περιπτώσεις έως και 60%, δίνοντας έτσι στους επιβάτες την ψευδαίσθηση ότι οι εταιρίες είναι αποτελεσματικότερες σε σχέση με το παρελθόν καθώς φαινομενικά δεν υπάρχουν πολλές καθυστερήσεις. Στην ουσία, όμως, οι εταιρίες αντί να προσπαθούν να βελτιωθούν, επιμηκύνουν απλώς το χρόνο των πτήσεων, με αποτέλεσμα, στο πέρασμα των ετών η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα και κατά συνέπεια η περιβαλλοντική επιβάρυνση να αυξάνεται συνεχώς. Ένας σημαντικός λόγος που οι αεροπορικές εταιρίες εφαρμόζουν το padding είναι ότι τις βοηθάει να μειώσουν την οικονομική ευθύνη τους βάσει του κανονισμού 261/2004, καθώς η αποζημίωση για τις καθυστερήσεις υπολογίζεται με βάση την προγραμματισμένη ώρα άφιξης που δημοσιεύει η αεροπορική εταιρεία.